POESIA I EDUCACIÓ - D'INTERNET A L'AULA

Organitzat al voltant de cinc eixos bàsics: el paper que té la poesia en la formació de la persona; les estratègies que cal tenir en compte a l’aula; les característiques del corpus triat; el perquè d’una selecció bàsicament contemporània; i els resultats aconseguits en l’aplicació de la poesia a l’aula, aquest llibre pretén aconseguir tres objectius: l’aprenentatge de la llengua i la integració cultural de l’alumnat nouvingut tant a primària com a secundària; l’ampliació d’horitzons culturals a batxillerat gràcies al treball amb poemes que es relacionen intertextualment amb altres arts; i la introducció dels infants a la poesia mitjançant un recorregut sentimental.

Poesia i formació individual. La poesia, eina de socialització i d’interculturalitat. • El valor pedagògic de la poesia • Estratègies didàctiques per treballar la poesia a l’aula • Un corpus per desenvolupar el gust per la poesia • Per què poesia contemporània a l’aula? • La poesia experimental, poesia fronterera • L’aprenentatge de la llengua i la integració cultural dels nouvinguts mitjançant la poesia • L’ampliació dels horitzons culturals de l’alumnat a partir de la poesia contemporània • La poesia i els infants • Referències bibliogràfiques.

Autors: Glòria Bordons (coord.), Carme Arenas, Marc Audí, Giuseppina Brugliere, Jaume Centelles, Montse Chanivet, Lis Costa, Èlia Esteve, Anna F. Buñuel, Júlia Ferrer, Maria Grau, Dolors Madrenas, Joan Manuel, João Manuel Ribeiro.

Pois é! Parece estranho, mas cabe aqui este breve resumo em catalão para dizer que o capítulo “El valor pedagògic de la poesia” foi escrito por mim, a convite da coordenadora da obra, a Professora Doutora Glória Bordons, da Universidade de Barcelona. Este trabalho de colaboração foi desenvolvido no âmbito do doutoramento em Ciências da Educação na FPCE da Universidade de Coimbra do qual sou membro doutorando, via Centro de Psicopedagogia.

Comentários

Mensagens populares